Roddan, 2010 å lite annat

Igår var jag Fia och Jonna. S ute och red i mörkret. Vi red på Fanny och Roddan. De skötte sig väldigt bra i mörkret bland skuggor och snö=).

Jag pratade med Anita Ankelhed häromdagen. Hon berätttade för mig vem Roddans mamma är efter. Det blev en glad surprise. Utrillo!! Inte så dumt de!! För er som inte visste så är Roddan linjeavlad på Maximus på pappans sida. Det var som Jonna Larsson sa igåt, det är ingen leksakshäst direkt.

Roddan har varit igång lite mer nu på sistone. När jag inte kan åka till ridhus eller kan rida ut med någon(jag rider av säkerhetsjäl aldrig ut ensam, inte med någon häst) longerar jag Roddan på banan. Han går verkligen JÄTTEBRA på linan, han lyssnar otroligt bra på rösten. Sen är det rätt kul att se hur han rör sig(väldigt bra kan jag säga;)).


Han är inte så dum han=). Skenet bedrar lite på honom tycker jag när han har så mycket päls. I Januari tar jag in honom från lösdriften och då ska jag försöka mig på att klippa honom. Han kommer bli SÅÅÅ snygg med kort päls och mer muskler!!



Å bättre blir det med snygga grejer =).



Inte dumt när lilla Zeth får fina saker heller(fast jag vet inte om han tycker denna atiraljen är speciellt rolig, ha ha).

Trots att jul och bröllop och allt annat som händer runt omkring så tycker jag att stallet e roligt!! Manne har fått vila denna veckan också. Men till helgen, då jäklar ;)!!! Efter jul sätts Izno igång också. Och sen den 14/1 dåååå;););)!!!!



Jag har varit lite bitter nu såhär på slutet av 2010. Standardfrasen har varit 2010 kan äta min skit!!!

Men jag får helt enkelt vända på tankarna och fundera på allt som varit bra!!!

En liten snabb lista då

1. Mamma, pappa & resten av la familia...varit skitarg på dem ibland men jag känner massa kärlek till dem för det mesta så ;).

2. Jonna S, Sandra, Ida, Jonna L, Emma, Millan, Linda, Anna, Marie, Josse....ja listan kan göras lång!!! Mina fantastiska vänner!!! om ni ser detta: Jag älskar er!!!

3. Alla roliga tävlingar med framför allt DM segern!! När jag kom dit såg jag vinnaren på ponny. Hon kramade sin häst och var superglad. Jag fick ståpäls av synen och tänkte GUD så härligt!!!

Sen gjorde vi det och jag glömmer aldrig känslan av att rida över mållinjen som vinnare i klassen....oslagbart=)!!

4. Träningen uppe i Stockholm=). Tack ANITA!!!! Vilken toppenhjälp!

Ja, sen är det ju Idas och Rickards dag som jag går och väntar och längtar till=) <3!!!!!

I eftermiddag ska jag ut till stallet och fixa och greja!! Roligt roligt. Jag har varit förkyld i en vecka nu så min egna träning har inte varit på TOPP!!! Men nästa vecka, då JÄKLAR!! =)

Ha en toppen dag!! Carpe Diem <3


Kommentarer
Emma lindroos

Va kul att det går så bra med hästarna. Blir nog inga problem att klippa roddan. Klippte honom på halsen när jag jobbade honom som mest. Lite äckligt tyckte han det var men han stod still. :) hälsa alla.

2010-12-17 @ 21:59:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0