Å mitt vinterland =)

Igår var vi iväg en sväng till ridhuset med Roddan och Fanny. Hästarna gick väldigt fint båda två. Vi trimmade dem en liten stund och avslutade med några låga skutt. Roddan lyssnar väldigt fint för sidförande skänkel nu i båda varven. Det känns verkligen som ett framsteg. Och bättre kommer det att bli.

Planen är att Fanny och Roddan nästa vecka ska ridas ut långritt, klättra, galoppträna och hoppa bana. Galoppträningen får hästarna på långritten och på Riddersberg. Och fördelen med att åka dit är ju att vänja dem vid nya platser=).

Idag hjälptes jag och pappa åt att släppa ut hästarna. Det är så otroligt vackert ute med solen och snön. Och när jag och pappa släppt ut Idas snart 2åriga hingstar stod vi där tillsammans och begrundade dem.


Hungriga och ivriga ut till maten.


Kamp om vem som ska stå var under frukosten


BÄSTA pappi <3


Sådär ja då var det klart


Underbara sol, skulle alltid vara vackert väder

Förra veckan var ju kära Emma på besök. Det var mycket trevligt.Emma gör en nästan lite beroende av hennes närhet och energi. SÅÅ, Emma om du ser detta skulle du vilja bo i min garderob å så plockar jag ut dig när jag behöver dig. Du kan ju bli min assistent kanske?? Ha ha....skämt åsido, Jag uppskattar henne och de andra tjejerna i stallet otroligt mycket.


Mys =)

Idag har min käre farbror Lasse Berglund löshoppning i Lekeryd. Vi hade tänkt att åka dit med Mighty och Perra men bestämde oss för att skotta tak istället. Full rulle alltså.

Jag har blivit förkyld med!! Skitans!! Jag som vill träna och ståi. Det får helt enkelt bli att ta et lugnt ett tag....skit, jag som hatar att ta det lugnt.

Jäjä, nu ska jag gåner i köket och lägga mig på sofflocket en stund. Ha det fint å CARPE DIEM;) Ciaooo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0