Galoppträning och mys med nära och kära

Igår fick Izno hoppa litegranna på banan. Han har blivit väldigt lydig och lätt att få tillbaka i alla gångarter. Nästan lite för lydig;P. För att han ska få upp sitt flås och få extra bjudning åkte jag och Ida upp till farmor och farfar och galopptränade. De har en gammal nerlagd järnväg där som är väldigt lång och perfekt att galoppera på. Vi red sammanlagt 1,2 mil och mycket av turen var galopp!
Vi tränade på tempoväxlingar, galoppfattningar + att vi galopperade längre sträckor.

Jag kommer försöka komma dit ett par gånger i veckan framöver. Izno går så j*kla bra på banan nu så det passar bra att fokusera lite extra på uteritter ett tag. Det gör en väl att fara fram i galopp i skogen inte bara för mig utan för min goa häst oxå=D


Izno och Locantus på gamla järnvägen.

Efter vi hade ridit fick hästarna lunch och vi fick mycket gott fika som farfar hade köpt.....LYX.


Ida & Farmor

Jag ångrar absolut inte att klockan ringde vid 6:30 idag, det var en mycket fin förmiddag!

Nu ska jag ut och trimma Manne en kort stund. Imorgon ska vi till Norrahammar och hoppa 1m GRAND PRIX....hihi.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag håller tummar och tår för Jenny idag!

Ha en underbar dag!!


KRAMAR I MASSOR


Stallväggen hemma. Hon är pysslig mamma.


är det någon som kan lista ut vad denna bilden föreställer???? hihi


Kommentarer
Frida

Vad mysigt med uteritter =)

2010-08-24 @ 17:24:50
URL: http://fridasorman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0