En liten återblick och en snegling framåt

Idag har det varit ett hektisk dag! Jag,Sofia har arbetat hela dagen och på kvällen har jag varit på högskolan i Jönköping på kurser som har med mitt jobb att göra. PUST, hemma kl 20.00 och ut i stallet. Jag har inte ridit idag. Jag har bara varit ute och fixat och grejat.

Jag skrittade ut Iznogood i skogen i 45 min igår, det var en härlig tur och jag och Sandra hade massa kul att prata om under tiden ;P.

Manne har fått några dagars vila efter helgens tävlingar. Manne har skött sig kanon. Han hade ett ner i varje 1 meters klass. Nu har vi 3 chanser kvar och måste nolla alla. Jag tror att vi kommer få stå över 4-års. Men jag känner mig inte deppig för det. Jag pratade litegrann med en av mina ryttarkollegor som numera är ryttarmamma =)=)=) Cissi Boley. Hon sa en väldigt bra sak....

Det viktiga är inte att rida ett Championat utan det viktiga är att få fram en bra häst! Och visst är det så tycker jag, sen kunde det ju vara kul och ett plus om man lyckades kvala.

Manne är väl framme när det gäller hinder. Jag har nog aldrig ridit en sådan lätt häst på hinder. På söndagen sög han tag i hindrena för han tyckte att det var skoj=D och mellan hinder nummer 1 och 2 bockade han. Vi rev 2:an så jag skyller på glädjeskutten :).



Här är vi, systrarna Berglund i likadana outfits.

Så har vi min underbara pärla Izno. Han hoppade som en klocka i 3 klasser. I den 4e gick det inte så bra. Han var alldeles för trött, och handen på hjärtat skulle jag struntat i den. Men, men man lär sig av sina misstag. Han fick en 2a placering och en 6e i 120 klasserna. Det var 90 starter i varje klass så jag antar att det var ett resultat gott nog efter hans uppehåll från tävlingsbanorna.




 Izno på framrdningen. Första klassen var han väldigt yster. Men han lugnade ner sig efter att busat en hel framhoppning.

Nu efter Tingsryd ska jag ut i skogen och galoppera min lille pärla. Jag kommer också att trimma honom korta intensiva pass på banan. Jag använder mig mycket av cavaletti och bommar. Stora hinder hoppar vi bara ibland för det sliter mest. Nästa tävling med Izno blir i Forserum 29/8, där ska han hoppa 120,125. Jag tror det blir ganska lagom för oss.


En klapp på halsen är väl det minsta man kan ge min tappre springare =D(emma har tagit dessa kort)

Igår bröt han sig ut från sin hage, hoppade in till Licala och Carlito trots att dom hade mindre att äta där än vad som var utanför hagen. Han är för kul min häst...hihi...han är som Anna Sundbladh sa...en STOR PONNY =).

Nu ska jag ut och bygga cavaletti....mina avslutande ord för denna dagen är:

När jag ridit 120 rundan på söndagen gick två okända ryttarinnor vid olika tillfällen fram och talade om för mig hur fiiint jag red!

När jag stannat ut mig i 130 efter en rätt så dålig runda kommer Ida och talar om för mig hur stolt hon var över mig för även om resultatet inte var bra tog jag det lugnt ut från banan klappade min häst för att han ändå gjort sitt bästa han orkade just då och skakade av mig den dåliga rundan, funderade över vad som kunde bli bättre och.......

BLICKADE FRAMÅT <3 <3

ps. de andra i stallet var där med uppmuntrande ord, goaste vännerna d.s



Kommentarer
Nina

Lite nyfiken på vilken tid och vart i Forserum det är ni ska tävla? Är ju en halv mil därifrån den dagen.... vore lite småkul att komma o kolla... som förr i tiden ;) Kramar/Nina K

2010-08-18 @ 19:54:52
URL: http://flamsniniz.blogg.se/
sofia

Hej Nina! Det är 28,29/8. Tävlingsplatsen ligger väldigt nära kyrkan och klockaregården. Det börjar klockan 9.00 båda dagarna. På lördagen rider jag Manne och på söndagen Izno!! Det skulle va kul att se dig! Kramar

2010-08-19 @ 06:28:09
Nina

Ska absolut försöka komma på söndagen :D Är ändå hemma hos mina föräldrar på middag då för syrran åker utomlands i ett halvår nu... Skulle vara kul att se er tävla :)

Kram kram

2010-08-20 @ 17:03:13
URL: http://flamsniniz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0