Eastwood <3 <3 Vi kommer aldrig glömma dig

Idag har våran fina Eastwood lämnat oss <3 Han är går nu på de oändliga ängarna där gräset aldrig tar slut och alltid är grönt. Det gör såå ont i hjärtat, jag med många gråter mycket... Woody har haft ett väldigt bra liv och han blev 26 år.
Eastwood kom till oss för 15 år sedan, han blev Fias första stora häst. Woody var en "avdankad" dressyrhäst som var trött på livet på ridbanan. Han stod på ridskolan i Tranås och där "hotade" han alla som kom i närheten av hans box. Fia red ut massor i skogen och de två blev ett team. De vann varannan klass det första året tillsammans och under hela karriären blev det mängder med pris.
 
Eastwood var lat som få, men hade ett hjärta av guld. Mat var viktigt för honom... absolut inget man skojar om!! När det var matdags så slog han i väggarna så att de gungade.
 
Vi kommer sakna Woody och han kommer alltid ha en speciell plats i våra hjärtan.
 
 
"Om du ska få leva vidare,
med din vackra
dröm,

så måste jag släppa dig nu.
Om du aldrig ska behöva slåss för frihet,

måste du bli fri nu.

Om du för alltid ska vara
ovetande

om fångeskap och tvång
och bara få veta av din fantastiska dröm,

måste vi skiljas nu.

Men jag kan inte, jag älskar dig
ju...

Just därför måste jag låta dig gå...

Till din dröm,
min vän..."

Ha det så bra gammla kompis <3 <3 <3
 
 


Kommentarer
sofia

Jag är SÅ LEDSEN! Eftermiddags sa jag till honom att ha det bra, och att vi kommer ses igen. Nu kan han och Legende busa med varandra, pluttarna <3

2012-10-05 @ 18:45:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0