Pill med Perra

Perra är smeknamnet på Pour Lámour. Han blir 4 år till årskiftet.Jag, Fia har precis börjat att lägga fokus på honom. Det jag gjort den senaste tiden är att jag har borstat honom, lett honom mycket i grimma. Jag har backat honom ett par steg, berömt. Tagit honom framåt ett par steg, berömt. Flyttat honom åt sidan i båda varven, berömt. Jag har hängt med armen över hans rygg i boxen och lagt vikt på honom. Härdat honom med schabrak över huvud och hals. Snart ska jag tränsa, sen ska det linas. Förhoppningsvis kommer han tömköras om en och en halv vecka. Det är enklare att få hästen att första start och styre om man vant den från marken.

Jag tycker att han är väldigt intresserad av mig när jag är i hans närhet. Han känns som en social och frågande häst! Det ska bli jätteintressant att följa hans utveckling framöver!"

ha en fin kväll alla!

Kram fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0