Regn och rusk i NTR

Hej!
 
Igår tävlade jag (Ida) i Norra hammar taberg, det var laghoppning och jag red i Team JFK (jönköpings fältrittklubb) . Vädret igår var inte det bästa, det hade regnat hela natten så banan var full med vattenpölar och gegga. Manne kändes bra på framhoppningen, det var dock en väldigt spännande uppgift att hålla honom inom ramen när underlaget var så blött. Första rundan var Manne felfri, ritten var okej kan man väl ändå säga. Han ålade sig fram mellan hindrena och tog inte för sig som han brukar. Andra rundan, rev vi första hindret, Manne var inte riktigt rak, i anridningen gjorde Manne en sken-manöver, så jag hann inte rakställa honom ordentligt. Sedan fick jag kämpa för att han skulle räcka fram i distanserna. Framhoppningen var dessutom så blöt att jag blev alldeles nerskvätt när jag mötte en häst, mina vita ridbyxor är troligtvis förstörda har tvättat dem två ggr och de är ändå smutsiga, likaså min fina KL skjorta. Ska pröva med klorin på byxorna, det är mitt sista hopp....
 
Hur som helst vann vårt lag!!! Jättekul!! Och Jonna S, red för hakarp och de slutade på samma resultat och delade förstaplatsen med oss KUL =) =) Två pris till team vip win´s =) =)
 
Jonna L, red också fast inte lagklassen med två fina nollrundor!!!! =) =)
 
 
 
ha en trevlig kväll =) kram Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0