hej hopp alla glada!

Helgen har varit relativt lugn. Vi har haft kalas både lördag och söndag. I lördags hade goa och glada gänget en härlig kväll hos Jonna.S och hennes Micke. Idag söndag hade jag, Fia och Gunnar kalas eftersom Gunnar och barnen fyller år i december=)! Mysigt värre;).
 
Hästarna har fått ta det lugnt i helgen. Izno har fått massage av Jonna.L. Hon är jäääääätte duktigt. Det ska bli riktigt roligt att ha en plan för Izno nu säsongen som kommer. Jonna har gått en kurs i hästmassage och kommer gå en till nu i mars. Hon har verkligen en begåvning i detta och vi hade väldigt intressanta disskusioner kring spända muskler och varför osv......
 
Jag kommer efter varje pass jag ridit stretcha izno framförallt i bog och i hals för att komma åt de muskler han använder när han sträcker ut sig. Själva målet med honom under vintern är att förbättra hans galopp=).
 
 
 
ursäkta att bilderna kommer på sniskan? Jag fattar inte hur man rättar till detta. Izno tyckte efter mycket om och men om detta. han är en häst med stark integritet=)
fick tipset av jonna att sadla längre bak så det har jag provat=)
 
Idag har vi haft en ny stalltjej hemma. Det har gått bra=)!! 
 
ha en fin kväll! Kram
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0