Lördag

Tävlingarna fortsätter för de andra tjejerna i stallet idag med. Resultatet från de får de själva berätta om :)
Själv har jag (Jonna) varit i väg och hjälpt min mormor att hämta sten till hennes trädgård och sen har jag haft kvalitets tid med Nova :)

Som sagt så var jag och tävlade igår och Fantasia var jätte fin och skötte sig bra.
I 90 cm så var vi nolla ända fram till sista hindret där nerverna satte igång och jag tryckte av henne för tidigt så hon orkade inte över bakbommen. Men utöver de så hoppade hon bra och luftigt och bjöd på alla hinder även att de va en del tittigt. 
I 1 meter så satte nerverna i gång igen och vi fick ett slarv pet och sen var Fantasia lite okoncentrerad på första hindret i en kombination så hon hoppade rätt in i hindret i stället för över de.. Så hinderpersonalen fick jobba lite innan vi fick hoppa om och då utan några som helst problem.
Efter denna klassen så va jag lite små missnöjd men som Ida och jag pratade om senare, det är så lätt att fasta och bara tänka på det eller dom få fel man gjorde under banan och helt glömma bort alla andra hinder och övningar som gick kanon bra.

Både jag och Fantasia behöver bara mer rutin, komma ut på lite små tävlingar och få ett bra självförtroende och tycka det är kul. Det måste ju ändå vara det viktigaste!
Jag är jätte nöjd med Fantasia även efter denna tävling trots att vi fick några pet, för utöver de så var och jätte fin. Hon gör verkligen framsteg hela tiden :)




Ungefär såhär gjorde jag på sista hindret i 90 cm, skillnaden var dock att de va en oxer och då tyckte hon de blev lite jobbigt..



Kram Jonna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0