Full rulle i Hakarp idag...

Idag ska jag, Fia & Jonna sundgren hoppa hästarna. Med mig på marken har jag Toja. Vi ska också packa, putsa och tvätta inför färden till Glommen imorgon=)!  Det ska bli riktigt roligt  och skönt att komma iväg.
 
I glommen finns en stor stor fin gräsbana där tävlingen hålles. Bästa förberedelsen för detta hade ju varit hoppa på en stor gräsbana, men tyvärr finns inte tillgång till detta hemma. Därför rider jag hästarna på bommar med längre avstånd för att få dem att länga galoppen riktigt men samtidigt behålla rytmen. Jag har lättare för att sätta tillbaka Izno än att länga honom och man blir lätt lite bekväm i den korta galoppen;).
 
Känslan är fin sen förra tävlingen där både Izno och Manne nollade sina klasser. Men för att inte glömma det är djur man håller på med och mycket spelar in för ett gott resultat.
 

Locantus känns helt otroligt fin nu! Lydig, stark och fin i  muskulatur. Drömde häromnatten att han nollade 150(sanndröm hoppas jag...hihi).
 
Har lite avelsprojekt på gång tillsammans med systeryster...får se vart det bär hän;)
 
ha ren goer dag. Uppdatering kommer om dagens arbete.
 
Kraaaaaaam Fia
 

Den här tjejen är helt klart min förebild....titta och stilstudera...och lär;) kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0