Mycket på gång just nu =)

Håller på & städar i huset, men kunde inte låta bli att ta en liten paus. Det blir ganska så stökigt inne när det är bra väder ute. Det är ju ganska konstigt eftersom tiden inne är ganska så liten :P  Meen det är klart är det soligt ute så vill man ju passa på att njuta, sommaren är ju trots allt heelt underbar =D

Det händer ganska mycket med hästarna just nu, vi har kört Licala & hennes underbara hingstunge Vip Win´s Al Capone till hästak. Licala är nu seminerad med Cabachon..... suuuperspännande och det känns verkligen helt rätt med tanke på att Casall la silla just nu är sveriges bästa hopphäst =D





En annan mycket rolig sak är att jag har införskaffat mig ett alldeles eget sto =) Hon heter Sambrina 2 och är nio år. Det roliga i det är att jag har sett denna häst i några år, eftersom en tjejkompis till mig har ägt och tävlat henne upp till 130 cm. Jag har alltid tyckt att Sambrina eller Binis som hon kallas har varit så grymt snygg och att hon hoppar så himla bra! Och nu är hon MIN!! Jag är så himla GLAD!!! Anna som ägde henne har även köpt min uppfödning Vip Win´s Carlito B och det är sååå roligt, för nu vet jag att han kommer (om han är mogen) att få gå treårstestet och kanske fyraårschampionatet & femårs osv =)) Och så vet jag att Anna tar så väl hand om sina djur och det känns toppen!!!


Här hoppar Anna Binis när hon var 6 år

Jag har ridit Binis några gånger nu & hon är jätterolig att rida, hon har en enorm galopp trots att hon bara är runt 162 cm. Hon är också så himla cool, hon är inte rädd för något, kossor, shetlansponnys, läskiga plastbitar som fladdrar, ju name it.... hon bara går!! Alltså kan man säga att hon är en riktig IDA-HÄST!!!!! =D
Jag längtar efter att börja hoppa henne lite, än sålänge är det mycket markarbete & bus i skogen.
Igår var Sofie hemma och gav Binis en rejäl massage, hon njöt för fulla muggar. Jag har tänkt att hon ska få massage nu med 3-4 veckors mellanrum, hon skall också få lite laserbehandlingar =) Frisk häst=glad häst!!


Fiiina Binis <3

På måndag åker jag med Marie till falsterbo, då ska Binis gå på bete hos min tjejkompis Heddan som också ska motionera henne när jag är borta =D

Kramar Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0