Hjälm??? Hoppträning, markarbete & banträning

Det har varit fullt upp i några dagar så jag Fia har VERKLIGEN inte hunnit skriva!! Sorrri=)!!
Jag satt och läste i tidningen ridsport om en kille som var en mycket lovande ryttare som trillat av sin häst och skadat hjärnan. Jag kan säga att han är 3 år yngre än mig och jag vet vem han är. Vi tävlade ofta på samma tävlingar förr!
Det som hände var att han trillade av en häst i skritt och av någon anledning tog han inte imot sig själv när han slog i backen!
Jag känner stort medlidande med honom samtidigt som jag tycker att han är en COOL och STARK kille som kämpar för att komma tillbaka till ett liv så likt som möjligt det liv som var innan olyckan! Och jag är mäkta imponerad av han s familj, hans mamma com kämpar och kämpar för sin son!!
vad jag inte är impad över är folk som rider utan hjälm! Hur tänker man??? Det finns INGA vettiga anledningar till att rida utan hjälm! Hjälmen skyddar det viktigaste vi har! Nämligen vår HJÄRNA!!

Och alla proffs som rider utan hjälm?? De som är förebilder förså många?? Nee det är för mig dumdristigt och puckat punkt!!



Nu till något helt annat. Jag hopptränade Manne i Torsdags. Det gick KANONBRA! Jag kände mig som världens lyckligaste hästägare precis som jag gjorde idag efter att ha trimmat honom i ridhuset!
Jag och pappa åkte från träningen och jag sken ikapp med solen. Pappa förklarade för mig att han inte är något flashigt extra men att han är fin och gör allt så bra! Och det är så jag känner...en försiktig häst, okomplicerad, snäll, rolig och grå! Han är verkligen min drömhäst känns det som♥


Izno fick trimma cavaletti igår. han var riktigt fin på slutet. Det tar sig =)!! Vi red cavaletti på böjt spår med hjälpbom in och ut ur serien. Jag hade också något korta avstånd. Måste säga att den övningen är att rekommendera. Jag upplever att hästarna blir lösgjorda och fina av den övningen.
Imorgon ska Roddan och Manne hoppa banträning! Det ser vi verkligen fram emot!

Ha en bra dag i solen! KRAMAR en lycklig Fia



Vad ska vi ha förmål detta året egentligen ;)??



E han go eller e han go?? =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0