5-minutare

Har snart gjort klart mitt arbetspass för den här veckan, sitter nu och har en välförtjänt rast. När jag jobbar är jag alltid borta i 2,5 dagar och jag längtar så mycket efter allt hemma varje gång. Hästarna, familjen mina vänner etc... Jag har mycket att se fram emot nu, jag drömmer ofta iväg om hur mina fina hingstar kommer att bli när dom är vuxna och hur nästa tävlings-säsong kommer att se ut, hur jag & Rikard ska renovera i huset och massooor med andra saker. Nackdelen med att ha tusen saker på gång samtidigt är att man får lite svårt för att somna på kvällen, då drar fantasierna iväg och jag ligger och funderar på hur allt kommer att bli och hur jag önskar att allt skulle bli/vara. Jag läser mycket nu, jag har nog plöjt igenom en bok i veckan, just bara för att sömntåget ska komma, annars så glider man iväg i tankar och helt enkelt missar tåget. Det märks också att det börjar bli kallare och mörkare ute nu. Jag är segare än segast när jag ska gå upp på morgonen, snooze är min bästa vän för tillfället. Fast jag egentligen bara blir stressad av att snooza för att hela den planering jag har lagt upp framför mig kvällen innan halkar efter. Jag har börjat träna mer nu och jag hoppas att det kommer att hjälpa mig i jakt på sömn. Målet är att jag ska kunna släpa mig till gymmet 3 dagar i veckan och fortsätta med mina dagliga promenader med Sylle. Jag ska även försöka mig på att rida Iznogood nån dag i veckan, ska bara övertala Fia först ;))

Locantus växer mycket nu, jag var i ängelholm med honom hos systrarna Olsson för att jag kände att han inte var som vanligt. Det visade sig att han växer i framknäna nu och det har resulterat i en inflammation i vänster fram. Vänstra framknät är nästan färdigväxt och han växer nu mycket i höger, därav har han belastat vänster knä mer än sitt högra. Barbro visade mig tillväxtzonerna i höger knä på röntgen och det var verkligen intressant att se. Jag vet sedan tidigare att Locantus är väldigt sen i sin kropp och att det kommer ta tid, det är därför han har fått gå så otroligt försiktigt hela året. Barbro säger att Locantus har ett väldigt fint skelett och att det inte är ovanligt på så stora hästar att det händer. Så jag får fortsätta med min plan att rida och träna Locantus försiktigt. Jag vill trots allt ha honom läääänge och är otroligt förälskad i denna häst <3 <3

Licanto- Locantus pappa




Locantus är ganska lik sin far stor & maskulin och såklart sååå fiiina <3

Puss // Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0