Skumtomtar, träning och uteritt

Idag har jag Fia och Jonna. L varit uppe tidigt i stallet. Det tog väldigt lång tid att släppa ut och fodra alla hästarna. Nu när snön är så djup så jordar det inte ordentligt i marken så vi har haft hästar på rymmen varje dag nu i 3 dagar i sträck. Pust, nu turas hästarna om och går i hagarna med trästaket. De får gå ute halvdagar nu. Nackdelen med det är att det blir mer och mocka. Även om vi åker upp till stallet och mockar på morgonen så behövert man ändå göra om det på eftermiddagen puuuuuust ;P.

Igår var jag och tränade på gymmet. Det var första gången på ca 10 dagar eftersom jag har varit sjuk! Det var SÅ skönt!! Jag gick ifrån gymmet med ett stort leende på läpparna. Jag kunde riktigt känna alla endorfiner i hjärnan släppas lös när jag tog i ordentligt=)=).

Manne och Fanny fick sig en tur på kvällen igår. JÄTTE duktiga hästar. Sandra och Jonna S red också ut Roddan och Legende. Jonna. S ska ta över Roddan nu fram tills han säljs...jag har lite andra planer nämligen ;).

Nu ska jag snart gå ut till barnen på jobbet. Jag har suttit inne i personalrummet och tryckt i mig skumtomtar =)=) Meeeee like!!!

Ikväll ska vi mocka igen, träna på gymmet, ut  i skogen och rida...sen avsluta kvällen med lite julfirande med Sigge och lite släkt. Mys pys <3

ha en bra daag :) Pussss å kraaaam Skumba....ne...skumtomte;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0