Härliga höst

Jaha då var familjen Berglunds årliga kräftskiva avklarad. Vi var ett glatt gäng i Hakarp igår kväll. Mamma hade fixat och gjort väldigt fint. Det serverades massa go mat till kräftorna. Pajer, gratänger, bröd, frukt, kyckling, köttbullar å mycket mycket mer!!! Det hade hon gjort bra mamma. Det tror jag nog att vi alla var rörande överens om.


Mormor och morfar var med på kvällen. Ida kunde inte vara med tyvärr för att jobbet kallade.


I väntans tider....;)

.....förmodligen på de här =D


Vi sjöng, åt och drack. Det var mycket mysigt.

Och mellan varven var vi ute i stallet och fixade.

Denna kvällen hade jag och många längtat efter länge.

Jag kunde inte låta bli att ta kort på två tavlor mamma och pappa har i hallen. Här hoppar pappa på hästen chips. Det var den hästen som John min farbror red landslaget, hicksteadt, scandinavium med. Och hoppade en mur på 210cm!!!!


Här är min mamma med sin lipizzaner valack Pluto van dredi. Tur hon skaffade honom, det var när pappa skodde det klickade till. Jag vet att mamma sagt att hon tyckte pappa var så manlig och hade snygga händer =).

Åter till kvällen...det var som sagt mycket mysigt..men vi var alla fredagströtta så kl 24 tog galejet slut. Jag skulle tävlat idag. Men pappa ringde mig på morgonen och tyckte att vi skulle stryka oss. Det regnade alldeles för mycket.  Linda tävlade dock idag. Hon ska bjuda oss på tårta nu efter första rundan. Andra rundan blev en felfri ritt i geggan. BRA GJORT LINDA!!!

Vi får se om jag åker till forserum med Izno i morgon. Det beror på om solen håller i sig. Jag tycker inte att det räcker med att kunna rida fram på 6 stycken. Normalt sett travar man ju runt utanför och värmer...men är det halt och lervälling står jag över för min hästs skull!!!

Nu ska jag och Jonna S ut och rida. Ha en underbar dag CARPE DIEM

Pusssss Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0