Lugn vecka för återhämting inför kommande uppgifter

Denna vecka har varit väldigt lugn för mina fyrbenta vänner. Jag Fia har vilat Izno i början av veckan, Millan red ut honom lite lugnt när jag hade kvällkonferens på jobbet och idag har vår kiropraktor Sofie Eijefur varit här.

Iznogood tyckte det var väldigt skönt att bli masserad och igenomklämd. Han hade lite småspänningar här och där. Sofie sa att det vore konstigt om han inte haft det med tanke på att tränandet och tävlandet är i full gång. Jag tyckte att det var väldigt roligt att Sofie tyckte att han musklat på sig så mycket sen hon behandlade honom sist att han har fått en helt annan överlinje...lille biffen...hihi.

Jag bytte ut min älskade butetsadel i våras och köpte en Meredith sadel istället....jag hade lite separationsångest i början men jag ångrar inte ett dugg att jag har bytt. Meredith sadeln är kalasbra!! Nettan på Charlies hjälpte mig att prova ut sadeln. Det blev jätte bra efter att de tog ut den 2 storlekar från normal mot vid ;P.

I helgen är det som tidigare nämnt Manne som ska ut på tävlingsbanan. Jag sa till Jonna. L igår kväll att han är så snäll och COOL. Man ska aldrig säga så för det är då det händer....Vi red förbi grisar....det gick bra, vi red förbi kossor, det gick bra, vi red förbi en ladugård, det gick bra...vi red förbi en ko som stod stilla och kikade på oss....HJÄÄÄÄÄÄLP EN MONSTERKOOOOOOO!!!!

Manne skenade över ett litet berg och ner på vägen igen....Det gick bra som tur väl var, han hade koll på sina fötter annars vet jag inte vad som hänt....hehe..sen var han spänd resten av turen. Dessa 4 åringar, haha.

De tävlingar som än så länge är planerade i agendan är Grevagården, Vetlanda och eventuellt Helsingborg. Sen är nog tävlandet över för det här året.

Åhhhh jag längtar redan tills nästa säsong!!!

Nehe back to work


Som Jonna brukar säga PUSS Å KRAM SKUMBANAN :*// Fia

ps. Jag följer lite andra bloggar om hästflickor..jag måste säga att jag beundrar mååånga av alla hästjejer som kämpar och jobbar för att lyckas!! KEEP ON FIGHTING!!!!! d.s

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0