Debut och sammanhållning

Jaha, då var årets nationella tävling på JFK slut för denna gången!! Jag Fia har ridit 3 klasser med Iznogood. 120 på lördagen och 125,135 idag =).
Igår var han superfin om något liiite spänd. Detta beror på att han är en känslig och lite tittig häst. Jfk hade mycket fina tävlingar med blåklädda väggar!! Stiligt men samtidigt lite läskigt för Izno.

Han hade ett ner i omhopppningen och fjärde snabbast tid. Vi slutade på en 16:e placering av 97 starter så jag är supernöjd med det....Han kom lite stort på det hindret han rev, i övrigt var han super på alla språng.

Idag bröt han ut på ett hinder i 125 klassen. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, men jag tror att jag red ut vägen innan hindret för dåligt och att han inte riktigt var med mig just då ;P.

135 debuten är jag väääldigt nöjd med. Jag var väldigt nervös...stackars Ida, Linda och Jonna som fick stötta mig idag....jag kan bli lite sluten och otrevlig när jag är nervös....fffffflåt <3 <3.

Jag hade 3 nedslag i 135, jag har valt att vara stolt över alla 11 språng vi hoppade över felfritt, de andra sprången med fel hängde helt på mitt nervositethuvud. Jag red lite stressat mot de hindren han rev.

Micke var och tittade på mig och han sa till mig: Bra Fia!!! Men vet du, hästen var felfri!!

Jag håller med honom så sant så sant. Och på ett sätt känns det skönt att veta att min underbara häst kan!!! Det är bara för mig att träna mer och bli ännu bättre.

När vi åkte hem från tävlingen summerade Linda att vi alllltiiiid har så fantastiskt roligt när vi är på tävling tillsammans.

Vi har redan börjat prata om nästa säsong tillsammans...våra team jackor är på brodyr, de är SÅÅÅ fina!!

Nu ska jag ut i stallet och jobba. KRAAAAM

ps. Linda red suuuuper i fredags. 120 var strålande då hon red med perfekt rytm och balans, summan av det blev ett retligt pet...men vad gör det om hundra år ;P d.s




 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0