Dag 2

Andra dagen red jag Happy först!! Vilken häst!! Vill ha!!! vem vet ;). Jag hoppade 3 oxrar på långsidan, det var 3 galoppsprång emellan varje oxer. Mellan oxrarna skulle jag göra en volt och sen fortsätta. Jag har hört att svante haft samma övning förra veckan på JFK. Även denna gången var positonen det viktigaste.

Efter dessa tre oxrar fick jag fortsätta på en linje med böjd båge sedan rida upp på kortsidan och vända tillbaka, byta galopp och så fortsätta på 7 kombinationen efter den fick jag fortsätta på oxrarna igen fast i andra varvet.

Happy var heelt underbar. Han har sån kapacitet så blir det lite tokigt märks det knappt.

Izno gick bra också, han gjorde ALLA byten helt rätt!! Han var mer eftergiven och mer på bakbenen dag 2. Anita tyckte också att min sits var bra!!

DOCK, över de små oxrarna gick jag med 20 cm för mkt med överlivet och lite för mycket med handen. Men ju mer jag tränade dessto bättre blev det!!


´På lördag kvällen var vi och åt thailändsk buffé...mmm gott och trevligt var det med. Karianne och Rut som är i stallet är jättemysiga!!!

Nu har jag MYCKET att tänka på tills nästa gång. Men mest mitt överliv =)=)=).

Ha en toppendag! KRAAAAAM




Så engagerad!!!

'
Happy Irco <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0