Nu var det ett tag sen sist =)

Finally, Fia is writing on the page...WOHOOOOO=)!

I ärlighetens namn så har jag haft fullt upp på sistone.

Jag har flyttat både hästar och mig själv in till La stada Jönköping. Man kan helt enkelt säga att med denna flytt har jag för första gången i mitt 31 åriga liv flyttat hemifrån. Förut var jag hemma i stallet i Hakarp, hos mina föräldrar VARJE dag. Men inte nu längre, måstte erkänna att jag saknar allihopa uppe i Hakarp.


(Lilla stallet på Jfk)

Planerna inför framtiden är stora, jag kommer att skriva om dem senare när de är lite mer i hamn så att säga=)=)!!


Har haft lite motgång med Izno, förra veckan hade vi världens finaste pass, blev otroligt inspirerad av Anita Sande och hennes ridning. Åkte upp till stallet och trimmade Izno med hennes ord i bakhuvudet. Han var SÅ fin! Han böjde verkligen ihop sina bakben och la sin tyngd på dem, precis så som man vill att hästarna ska göra!

Dagen efter det red jag ut, och dagen efter det(innan tävling) var han SVULLEN i ett bakben. LYMFANGIT!!! Så nu har han tagit det lugnt i en veckas tid. Blir så trött på sjukdomar och skador......tyvärr är det så att vissa hästar är känsliga och Izno är en i den kategorin.



Manne har vila i hakarp, han har inte klarat av flytten till Jfk så bra, han har tappat i hull och i bjudning. Så nu vilar han och äter gräs....funderar på att lägga om hans träning och helt utesluta ridhusmiljö. Han ska också få gå i stor gräshage varje dag. Han är otroligt fjantig efter Izno coh Locantus med så jag tror på att inte ha honom bredvid de andra mer än på nätterna.

(Izno, rätt fin när han är på G faktiskt)

Locantus har verkligen gjort framsteg, jag är övertygad om att han kommer gå långt, han är en riktig klasshäst! Han har hitills startat 4 klasser i år varav nolla i 3 och ett ner i omoppn i en. Känns lovande=)! Man har en otroligt härlig känsla på honom inne på banan också eftersom han SÖKER hinder hela tiden men ändå väntar på mig.
(Locantus andra plats i första och vinst i andra klassen i Torsdags)

GOOTT E DE!!!

Nu ska jag upp till stallet för andra gången idag....ha det toppen resten av denna helgen!

Puss å kram





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0