Micketräning

Igår hoppade jag, Fia Manne för Micke.

Det märks att Manne har haft en lång period med hoppvila.
Det som man måste vara noga med att tänka på är att inte ställa för höga krav på hästen när den inte är så stark i kroppen. Han hoppade dock träningen utan några större konstigheter. Vi tränade på att rida noggranna vägar mellan hinder. Micke hade ställt upp cavaletti på medelinjen som vi fick galoppera över och byta galopp.

Jag kallar mars och April för Mannes och Locantus försäsong. Jag arbetar dem fortfarande med relativt lätt press. Jag lägger in serier i hoppningen för att stärka dem. Nu när vädret börjar bli mer mot våren kommer vi att galoppera och klättra dem. Uteritter är TOPPEN!! Det skapar bjudning och arbetsglädje hos både häst och ryttare!



Imorgon bär det av till Lidköping på tävling och så även på söndag. Jag har valt att stryka mig i 110 eftersom tävlingen börjar redan 8. Jag har av erfarenhet märkt att Izno ska få ha sina rutiner så gott det går. Och med dem innebär det hans sedvanliga skönhetssömn. Han är en känslig häst som inte ska vara med om för mycket förändringar.

Ha en toppendag!!!! Det ska jag ha, med puts, uteritt, hoppa Locantus...soooool, syrran och duktiga stalltjejen!

KRAM PÅ ER!!!!

Fia


Lilla Ida♥


Perra...då brun...nu nästan vit!! =)

ps. Jonna. S var med och hoppade Fanny, det gick bra....hon får allt skriva om det själv latisen;) hihi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0