Hoppade Manne & Izno igår och.......

Izno imponerade något helt otroligt!!! VILKEN HÄST JAG HAR!!

Jag hoppade cavalett på böjt spår. 3 cavaletti, den mittersta upphöjd och galoppbom in och landningsbom efter(denna övning är bra för att man får chansen att träna på sin position i sadeln över små hinder, även hur mycket kontakt man ska ha med tygeln över, sedan kan man lätt märka om hästen rundar sig för inner skänke. Gör den inte det har den svårt att hoppa igenom cavalttein då den inte hoppar på mitte. Hoppar den inte på mitten av bommarna stämmer heller inte avståndet bra).

 Sedan red jag på bommar på rakt spår med 15 meter emellan(tips från clinicen med Douglas Lindelöw och Angelica Augustsson). Jag valde att rida enbart på 4 jämna galoppsprång emellan och fokuserade på att ha
honom rak och jämn mellan skänkel och hand.

sedan hoppade jag en liten oxer och ett räcke. Efter att ha tagit var hinder för sig satte jag ihop cavalettin, bommarna och hindrena till en liten bana. Jag lade fokus på att ha honom framför mig och ha rytm banan igenom. Det gick SUPERBRA!!!

Jag hoppar väldigt sällan högt, men igår kändes allt så bra och jag ville stärka vårt självförtroende lite. Så avslutningsvis tog jag ett par språng på 145cm. Izno klarade höjden utamn några konstigheter. Han har styrka i kroppen nu.

Manne gick också han jättebra. Han fick träna på bommarna och cavalettin några gånger. Han var riktigt fin på cavalettin. Bommarna ville han gärna sätta fart över. Då gjorde jag en halt emellan bommarna. Efter det väntade han jättebra och lyssnade uppmärksamt på mig.



Idag ska Izno och Manne ledas. Locantus ska ridas ut. jag var en sväng i stallet innan jobbet idag och ska dit och rida efter jobbet. Jag arbetar 8-19.45 idag, så turligt nog har jag två duktiga stalltjejer som kompletterar upp arbetet med hästarna idag.

Imorgon ska vi galoppträna hästarna, det finns en väg bortanför vår gård som är närmre 3 mil lång...BARA SANDVÄG!!!!=)=)

Hoppas på att kunna ge en riktig BILDMANIA ikväll!

Ha en bra daaaaag!!

KRAAAAAAM Fia



Dessa bilder är inte från gårdagen så ni vet;)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0