Vart tog hästarna vägen?

Eftrersom jag & Fia har hållt på med hästar i många år, har det också funnits många i stallet. Jag tänkte skriva ett par rader om de hästar vi har haft.

Ramses: Han är en valack som föddes hemma hos farfar året 1993, hans mamma var ett D-ponny sto efter den kända dressyrhingsten Urbino. Ramses är min allra första uppfödning och har gett mig mycket glädje under många år. Med Ramses vann jag massor med klasser upp till 120cm och fick en andra placering som bäst i 130cm. De personer som har vart med i sporten i några år har nog inte missat honom. Jag sålde Ramses för fem år sedan till en av mina närmsta vänner Jonna. Jonna och Ramses har vinster upp till 110cm.








Eastwood: Sofias första storhäst föddes 1986 i Holland, han blev importerad av en kvinna i skåne som hade tankarna dressyrhäst om honom. Eastwood var dressyrhäst fram till 10-års åldern, då tröttnade han och kastade av allt och alla. Därefter hamnade Eastwood hos en tjej som bor i trakten och pappa fick upp ögonen för honom. Fia provred för kung och fosterland ( Eastwood är en ganska trög häst) och Eastwood hamnade hos Fia. Eastwood & Fia vann massvis med tävlingar, meetingpriser och till och med en fåtölj en gång =) Eastwood står idag hos en kvinna i svarttorp och är jätte bortskämd! Och det!! Är han verkligen värd! Mannen med ett hjärta av GULD!!!





Bizniz: Även kallad för Nisse köpte Fia när han var tre år. Fia tänkte sälja honom när han var fyra men det blev aldrig av och tur var väl det!! Fia och Nisse hade vinster upp till 130cm och placeringar i 135cm. Fia sålde Nisse till ett par tjejer i kungsbacka som senare slutade rida. Tyvärr vet vi inte vart Nisse är idag.




Palerider: Född -97, en valack som jag köpte som treåring, han hade superstam, superkapacitet. Fia red honom upp till 120cm, sedan sålde vi honom eftersom Fia red honom då han inte passade mig. Vi sålde honom till Örebro.




Golden Destiny: Ett fantastiskt sto på 180cm som jag tävlade upp till 105cm på. Vi sålde henne senare till en tjej som heter Frida. Destinys bästa egenskap var att lika stor som var, lika snäll var hon =)



Legende: Kom innanför våra stalldörrar och jag tänkte OMG vad är det för en ful häst?? Det var Legende som jag fick provrida en hel månad och som gav mig mitt självförtroende tillbaka. Legende hade inte en muskel när han kom hem till mig, de hade haft honom på lösdrift och bara tagit in honom för tävling!!! Legende gick 140cm innan jag köpte honom. Jag ´fick placeringar upp till 115cm, Sandra köpte honom av mig senare och placerade sig i 120cm. Legende är idag tyvärr i himlen... Han var en av de finaste hästarna jag har haft! Världens snällaste häst <3 <3



Little wave: Köpte Fia som treåring, sedan tog jag över honom för att han var en så trygg & snäll häst. Jag tävlade 120cm på honom som femåring och sedan sålde jag honom till Tenhults naturbruksgymnasium som skolhäst. Ryktena säger att han är skolans stora favorithäst =D


Juliette: Min andra uppfödning, Fia tävlade henne åt mig, hon gick massvis med felfria starter innan hon såldes till Norge.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0