Pay n jump Jönköpings fältrittklubb

Så var Izno med på pay n jump igår. Det var den mest seriösa och välordnade träningstävling jag varit på!

Efter tävlingen hjälptes alla åt att bära in hindrena. Vi var som ett gäng myror! 10 minuter så vart banan inplockad. Banan var byggd av en riktig banbyggare. Det var 11 språng, med kombination, grindar, fina infångare och  vattenmatta. Vi hade till och med collecting ring!
 De hinder som vi hoppade på är de hinder som Jfk har till sina regionala och nationella tävlingar! Mer av detta i sverige säger jag!! Utomlands är det mycket vanligt med seriösa pay n jumps. Där finns det anläggningar som har banor byggda hela tiden dit man kan åka, betala en slant och hoppa!



50 kronor kostade det att starta igår! Känns mycket bra då det alltid annars är så dyrt att ha hästar.
Izno var kalasfin!! Vi hoppade en 110 runda. Så fin som han kändes igår har han inte känts sedan i Maj förra året på tävlingen innan han skadade sig i ryggen. SÅ GLAD MAN BLIR AV KÄNSLAN att ha en frisk och glad häst!

En sak jag tänkte på när jag red var: position i sadeln, bra galopp och att våga galoppera ut ur svängen(ett fel många ryttare gör att man håller tillbaka i svängen och sedan mot hindret inte har tillräcklig galopp för att reglera hästen) gör man det kommer läget till hindret naturligt. Och ligger man lite nära eller lite stort har man hästen framför sig och kan ta tillbaka eller rida framåt!

Idag satt jag på hästryggen kl 6 på morgonen. Jag red Manne. En pigg och glad häst som fick trava och sktitta på mitt saltade spår.
I em ska jag rida ut Locantus och Izno ska skrittas(eller ledas). Sen bär det iväg till gymmet.





I helgen umgicks ALLA i stall vip wins. Vi möttes hemma hos lillebror och Sandra. Vi hade superkul! Åt pizza, godis och annat gott! Så kul!!!!!! Vi är ett gott gäng. Det är guld värt det!

KRAM ALLA!!

Ha en goer dag

// Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0