Ska bli bättre med nya bilder

Ja det är ju lite svårt att hinna med precis allting som man skulle vilja hinna med. Jag ska försöka att bli bättre på att ta kort och tänkte också att mina kära stallkamrater kan bli det också!

Lite kort om vad som hänt det senaste:

Jag var på besök hos min pt! Det visade sig att jag hade samma muskelmassa och fettprocent sedan jag var där sist(i början på December). Jag har väldigt bra värden(kallas fit) men skulle vilja ha ännu bättre. Det som hänt i positiv riktning är att min kondition har blivit mycket bättre och jag känner mig stark i kroppen. Detta har tror jag en stor betydelse för hur det gåt på hästryggen=)!! Så jag kommer fortsätta som jag gjort med min personliga träning. Jag ska testa min maxpuls för att se hur mycket jag kan pressa mig själv. Sen ska jag skaffa pulsklocka och på så sätt hålla lite koll=)!

Jag tränade för Jens Wickström i onsdags. Dert gick SÅ BRA!!! Izno är fin nu! Vi hoppade bana och vi tränade på distanser. Banan inehöll5 distanser! Izno höll jämna fina galoppsprång hela vägen och hade jämn och fin bjudning i min hand! Sista språnget vi tog var en linje oxer in 3 galoppsprång räcke ut. Jag tror att räcket låg på närmre 150. Han rev inte en bom det. Allt kändes fint och balanserat!!!

Det enda jag kan klaga på är att Izno vill trycka ut från väggarna och att han kan tjura lite för mina skänklar. Men det är som pappa säger: En riktigt bra häst är lite speciell så är det bara!


Pärlan Coffe har slutat i stallet, men det ser ut som att det börjar en ny tjej hos mig snart. Hon ska vara med mig två dagar i veckan om allt blir som jag tänkt=)!

Hästarna ska ha en dag i veckan då de tömkörs och får laserbehandling, vilken dag det blir har jag inte bestämt än=)!

På lördag om en vecka kommer det hem en ny häst till stallet! Mer om detta senare.
Ikväll ska jag rida Manne & Izno...Ida rider Locantus och Binan under dagen. Å Jonna. S lär ta sig en härlig tur i solen om jag känner henne rätt;)!

Ha en fin dag alla!!! KRAMAR Fia


Pappa å ja för 2 år sedan i Tingsryd....ovanligt att pappa skämtar till det!(NOT)


 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0