ridhusdag jippi=)

Idag är det en riktig ridhusdag! Igår fick två av mina hästar skritta ute en halvtimma var. och den tredje fick bli tömkörd på riddersberg. Jag fick tidsnöd och hann tyvärr inte med att åka till riddan.

Tur man har fina hjälpsamma och kunniga människor i omgivningen som ställer upp och hjälper till när det behövs!

Idag ska Izno galopperas ut riktigt ordentligt och den möjligheten ligger framför fötterna på en när man åker till riddan. Det ridhuset är ju enormt stort! Manne ska trimmas lite. Sen ska Binan och Locantus tömköras.

Det positiva med tömkörning bland annat är att man själv SER hästen från backen, man får till ett helt nytt sinne tillsammans med hästen!

Nu ska jag jobbe!! Ha det töppa

Ps. Idag ska jag till min pt...väl där ska vi mäta muskler ocs. Ska bli jätteintressant att se den utvecklingen=)

KRAAAAAAM

Sofia


Bästa sandra och bästa legende ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0