Hoppträning

Ikväll blir det hoppträning för Micke. Jag, Fia ska hoppa Binis och Ida ska rida Locantus lugnt och hoppa lite serier med honom.

Imorse red jag och min stalltjej ut Manne och Izno. Vi klättrade dom litegranna. Manne var rätt bra mör efter klättringen, Izno bekom det inte överhuvudtaget! Därför avslutade jag med galoppfattningar på mitt fina saltade spår=)!!

Jag ska salta spåret bredare. Pappa har plogat fyrkantspåret och volterna. Hörnerna ska saltas bredare så att man verkligen kan galoppera ut ur svängarna(något som är bra att tänka på speciellt under inomhus säsongen då grundtempot lätt blir lite lägre eftersom ytan att rida på blir mindre inomhus). Jag ska behålla det hårda en bit in på banan. Tycker att det är perfekt när man skrittar fram. Först hårt.....sen mjukt! OMVÄXLING det GILLAS!!


Tävlingsdebut i helgen nudå! Som jag längtat efter detta!

Väl i Tidaholm ska jag prova en kompis sadel. En CVD sadel. Jag är nyfiken på hur en sådan sadel är att rida i. Ska byta bort min prestige sadel eftersom jag behöver en sadel med mycket bred kanal och vidd. Så är det när man har ponnyrunda hästar=)!!



På söndag ska hästarna hoppa serier igen. Jag kommer också rida hästar som inte är mina. Spännande=)! Ha det töppa! KRAAAAM Fia







Kommentarer
Frida

Lycka till i helgen!

2012-02-17 @ 08:59:21
URL: http://Fridasorman.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0