En liten blänkare

Denna veckan är fylld med saker att göra. Jag, Fia hoppas kunna uppdatera bloggen...jag ska helt enkelt göra mitt bästa. Filmer och reflektioner kring tävlingen kommer såsmåningom.

Igår hoppade jag serier med Manne. Jonna.S hoppade Fanny. Båda hästarna skötte sig utmärkt.



1.10 m

Bom

1.10 m

bom

1.10 m

bom

2.40 m

kryss

3,5 m

räcke

6 m

Oxer
 Vi började med att värma upp på ett kryss. Sedan travade vi över de första bommarna och krysset och sen byggde vi på. De sista gångerna tog vi serien i galopp. Då tog vi bort första och andra travbommen och rullade ut bommen närmst krysset så den låg ca 3m ifrån serien.

Manne ville dra åt höger ett par gånger i serien, då vände jag vänster direkt efter serien ett par gånger, sedan red jag rakt fram efter och fokuserade på att ha ett jämnt tryck i stigbyglarna i landningen. jag lade också en sned bom från mitten och till höger på oxerns frambom för att hjälpa Manne att hoppa i mitten.

Han hoppade igenom serien lugnt, fint, stadigt och rakt efter ett par gånger. Fanny hoppade super(om något högt över, men det på frund av orutin).

Så nöjd med Manne och det känns som att det bara blir bättre! En glad Fia på en fin häst kan man summera kvällen med.


Binan och Izno blev skrittade i 40 minuter och Locantus fick vila eftersom han blev masserad...lyxpellen!! =)

Ha en bra dag alla! Kramar

Fia


(Mannes första tävling, inte lätt att hänga med där inte=) )



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0