Mysmorgon i stallet =)

Sitter i köket mätt & belåten, givetvis med en stor kopp svart kaffi!!  Skall strax åka upp till stallet och rida Binis och fixa med hingstarna. Tänkte också att jag skulle hinna med att röjja i sadelkammaren och mocka i hagarna =) Det är mycket att fixa med när man har djur, men roligt är det!!!! =) =)




Jag har massa roligt på gång i stallet, med hästar och annat kul. Man kan säga att det känns väldigt positivt just nu!!!! Planer, planer, planer =) =)



Snart skall också vår fina Licala föla, sen är tanken att hon skall säljas. Hon är en fantastisk lien häst på 158 cm, 9 år gammal. Hon har fått tre fina föl och får snart det fjärde. Hennes första avkomma är min Vip Win´s Mighty Heart och han är tre år gammal. Som sin mamma mycket snäll och tillgiven. Licala är väldigt välstammad, hon har inte bara en fin pappa utan ett väldigt fint möderne som bla gett den godkände dressyrhingsten Sanherib (exporterad till USA ) . Övrigt finns det prestationsblod rakt igenom på båda sidorna =)
Man hittar bla, Calypso II, Lamarc ( int 160 hopp), Marlesko XX ( Int hopp och förädlare, likställs med Ladykiller) , Caletto II och Landgraf I. Licala finns på blup att söka för mer info om stammen, det går också bra att prata med mig. Övrigt har Licala lätt för att bli dräktig och har haft komplikationsfria fölningar =)


Licala älskar att gosa & vara med, här ska det egentligen målas staket =)

Licala som fyraåring, mycket snygg häst =)

Licala & Mighty, hennes första föl. Vip Win´s Mighty Heart var med på Team BXB:s clinic om den oinridna hästen upp till Gran Prix och fick där efter 40 minuters hantering både sadel och ryttare på ryggen. Och då har han aldrig tidigare haft sadel. Eamon Hickeys kommentar om Mighty var: Om alla hästar var som er hade jag varit arbetslös!!!!!! Och då bör nämnas att Mighty fortfarande är hingst. Om någon är intresserad av Licala, ring gärna mig på 0702-106615.


Nog för mig denna förmiddag =)

Kram på er allihopa /// Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0