Igår hade jag tre riktigt fina pass....

Först ut var Locantus. Började med att rida honom i stora ridhuset på Jfk. Det var ingen lätt match vill jag lova. Ca åtta ponnyer som skulle hoppas på den halvan vi privatryttare red på.

Med dressyrsadel och en häst som efter vilan är spänd och lite möteskygg.....efter en resa på bakbenen bestämde jag mig för att rida i nya fina dressyr-ridhuset.

Jag och en liten dressytjej på ponny satt och trimmade i detta ljusa härliga 20X60 ridhus. Det enda jag saknar är speglar därinne.

Locantus var spänd till en början, men med ihållande trav en stund i båda varven slappnade han av fint. DENNA UNDERBARA häst! Jag har aldrig någonsin suttit på en häst med så mycket scwung i traven!!!! AWSOME =))!!!


Denna starten var precis vad jag behövde!! Efter det åkte vi til Lekeryd. Väl där hoppade jag både Manne & Izno för Jens Wickström. Denna träningen var en riktig själförtroende BOOST!!! Det gick kanonbra! Vi tränade på att hoppa bana och att rida med större galoppsprång som man gör utomhus.

Har haft lite motgång på en träning och en tävling med Izno. Han har hängt i handen och jag har helt enkelt haft svårt att aktivera bakbenen och bara fått tyngd i handen när jag lagt på mer press i benen. Kom på att jag provat ett ännu snällare tredelat bett än det jag redan har.

Tog på hans gamla sprenger bett inför träningen....och vips så var det lika trevligt som det brukar va att rida lille svarten!

Så nu har jag bestämtmig för:

Så länge allt fungerar bra ska jag inte göra några ändringar!


Idag ska hästarna ridas ut och bli av med lite slaggprodukter sen gårdagen.

Ha en bra dag Loveli you

ps. imorgon far jag till sthlm. ska hämta min nya äääälskade cwd sadel=)=)=)=)

KRAAAAAAM








Funderar på att åka till Italien och hälsa på Anita. Hon är en ryttare som jag beundrar!=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0