Nu har jag varit i höleböle(Tidaholm)

Manne och Locantus fick gå sin första inomhustävling för hösten. Jag rev sista hindret i 1m klassen med Manne och var felfri i 110cm.

Locantus hade ett ner i omhoppningen. Det svåra med att tävla inomhus efter en säsong ute är att hitta tempot. Mina hästar var för dagen lite spända över att vara inne. Men till Jfk på söndag kommer det "vara över".


Ikväll ska jag, Jonna.S och Ida åka hem till Micke och hoppa. Innan dess ska jag rida Manne och Izno. Båda två ska ridas ut med ett kort avslut på banan.

Igår red efter uteritten avslutade jag med galoppombyten. Det kommer jag att göra lite varje dag nu med Manne för det är det jag tycker han behöver träna mest på.

Jag har två små cavaletti på banan som endast är upphöjda 20cm på ena sidan som jag rider över och tar hjälp av. Igår lyckades 10 av 13 byten. Så det tar sig=)!! Bommarna ligger så att jag rider snett igenom. Efter bytet hamnar vi nästan på spåret.

Ha en bra dag! (ps. i helgen ska alla utom Jonna.L tävla på JFK=)!!!!d.s

// Fia


Izno i sitt esse för exakt ett år sedan. Nu är han på G igen(tack och lov efter alla dumheter han gjort!), längtar efter att få starta honom snart igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0