Hästhelg

Denna helgen har hästarna fått all tid. Igår hoppades Izno och han har verkligen taggat ner sen förra gången. Vi hoppade lite lugnt några språng. Han kändes himla fin. Coffe fick sitta lite på honom efteråt och hoppa en liten cavalettiserie. Det gick jättebra.

Manne fick följa med till Jfk. Väl där red jag en stund i deras nya ridhus. Där får man inte ha bommar så efter 20 minuter red jag ner till deras äldsta ridhus. Väl där tränade vi på galombyten över bommar. Manne satte 14 av 16 st! Jä'tteduktig. Sen tog vi några språng på ett räcke som avslut. MANNE VAR SÅ FIN!!! och tanken slog mig vilken otrolig utveckling han har gjort sen jag var med Manne på jfk sist! =)=)!!

Idag ska jag och Coffe galoppträna Manne och Izno i Bårarp på den flera kilometer långa nerlagda järnvägen. Ska bli toppenkul! Manne ska klippas och vi ska putsa alla träns och sadlar i sadelkammaren.

Linda hoppade Tossan igår. En liten bana...det fick bra hon tar sig Tossan. Ida hoppade Binan och de bara swichar över hindren.

Jag och Jessie red hennes hästar idag. Båda två var riktigt fina. Nu ska Jessie ta med sin häst till Falkenberg nästa helg. =)!

Ha en bra söndag! KRAMAR Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0