Falsterbo, tävlingar och inställning

Jaha då vart jag(Fia) åter vid dataskärmen.

Sen sist har jag tävlat i Svarttorp. Det var en helg med både ups and downs. Izno gick riktigt bra i en klass. I 120 klassen på Lördagen gick det inge vidare, Jag skulle nog lätt kunna säga att det var den sämsta ritten hittills i år.

Vi hade ett par riktigt dåliga språng vilket resulterade i en rivning och ett stopp.

VAD HÄNDE SEDAN???


Jo VET varför jag red total kaiko.....det var en tjej på tävlingen som sa ett par kloka ord till mig. släpp pressen på dig själv! Du kan Fia! Så sant så sant!!! TACK FÖR DE ORDEN! Du vet att jag menar dig;)!

Jag tog mig i kragen, åkte hem, hoppade en bana(samma dag) klockrent! Åkte till Svarttorp dagen efter och red en lika klockren runda!

Min tanke kring denna press är:

När man arbetar HÅRT till sent på kvällarna...jämt jämt.....(inte enbart arbete med ridning utan allt annat runtikring gården, röja, måla kratta, städa, snickra...aaaa you name it!)

då är de bra resultaten belöningen för allt slit man gör. Och går det inte vägen då vill man SÅ mycket och BEHÖVER moroten SÅ mycket! Allt blir så allvarligt på nåt vis. Ibland arbetar jag så hårt att jag glömmer uppskatta allt på vägen, glömmer till och med att uppskatta när det går bra.

Jag har börjat läsa böcker om mental träning och ändrat inställningen, jag har hoppat hästarna mer och inte enbart markarbetat(som jag har fastnat lite i ett tag tyvärr).

Allt känns bättre nu, hästarna känns FINA allihopa! Hoppar bra, och flytet är tillbaka.


Till helgen är det tävling i Nässjö(längtar tills dess)!! Och snart är det Falsterbo(längtar tills dit me!)!!

Efter Falsterbo är det Meeting med alla hästarna i Skåne...JIPPI!! Kulkul!!





Ps. Nu har jag kuuuuuuul å de, de är det allra viktigaste för mig d.s
p.s2 Locantus fick pris i Svarttorp och utvecklas för varje dag. Och Carina skuttade glatt runt precis som hon gjorde igår här hemma med sin duktiga matte ♥ ds2

KRAMAR Fia♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0