Lugn kväll i stallet

Igår åkte jag inte upp till Jfk förrän på kvällen. Manne fick vila, vilket jag tycker han var väl värd! Jag gick en halvtimma med Izno.Först 10 min ute runt anläggningen(väldigt halt!!!) sen gick jag 20min ute i dressyr-ridhuset.

Innan dess mockade jag och gjorde fint hos hästarna jag hann också titta på när Fredrik Gustafsson hade hoppträning på stället. Det var jättesöta ponnies som hoppade.

Man märker att tränarna håller samma stategier nu i början av året. Det man kan se som är likt  är att de använder sig av serier. Extakt den serien som jag hoppade med Manne i måndags hade Fidde med på träningen. Det är bra att använda sig av serier lite extra i början av året för att stärka hästen. Har man en lite yster häst som Manne så får han träna på att gå igenom serier lugnare och lite noggrannare medans en långsam häst lär sig att bli kvickare i aktionen av att hoppa serier.

Nettan som har Charlies häst & Hund i Jönköping var med på sin nya häst för Fidde. ÅÅÅÅÅÅ vad snygg!!! SÅ fin!!! Långbent, välmusklad, välriden...en internationell typ på häst=)!!! Det är alltid kul att ha lite fina hästar att vila ögonen på!=)

Efter Jfk var jag på Sportlife och tränade armar och kondition. Jag hade hellre stannat och tittat färdigt på hoppträningen men min egna träning är också VIKTIG! Väl hemma fick jag laga mat. Hade glömt att tina kycklingen.Det resulterade i att den där nedrans kycklingen inte var klar förrän kl 24!!


Ikväll ska jag upp och trimma hästarna. Jonna. S ska hoppträna Roddan i Bankeryd, vi får en ny hästtjej till hakarp idag också!

VÄLKOMMEN till oss Madde=)!!

Ha en bra dag i solen KRAMAR Fia



Jag och lilla selma också kallad Semla(man skojar inte om mat, då är det allvar tycker hon) eller Selmani. Kärt barn har många namn. Denna lilla sötnos ska ha valpar i år förresten ;)

Vill avsluta med en reflektion jag har gjort.

Har man en dålig dag då man känner att man inte har tålamod med sin häst, då tycker jag att man ska hoppa över ridningen. Man kan aldrig utvecklas framåt om tålamodet tryter och ett dåligt humör går ut över hästen.

Ibland har jag dåliga dagar(väldigt sällan dock),man kanske är trött, haft en allmänt jobbig dag. Då avstår jag ridningen och jag ser det som en styrka att kunna inse det och helt enkelt glida runt och mysa med djuren istället!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0