I söndags bar det iväg

Nu står mina små hjärtan Izno och Manne på Jönköpings fältrittklubb. Med denna flytt och pappas pch lillebrorsans stallköp får jag också byta klubb att tävla för. Så 2011 kommer jag att tävla för Jönköpings fältrittklubb.

Jag har varit däruppe i två dagar nu. Det känns som en helt annan hästvärld en den jag är van vid. Ett litet stall med tre boxplatser(just nu är det bara jag som står där).

Jag har en liten yta att vara på, två hästar att hålla koll på och lite saker som jag har tagit med mig. Det känns skönt faktiskt.

Igår trimmade jag hästarna i stora ridhuset, det ridhuset jag har stallet i. Det gick väldigt fint med båda två faktiskt. ETT STORT PLUS till Manne <3 som jag red runt i ridhuset med tillsammans med säkert 20 andra hästar samtidigt å Manne gjorde inget väsen av det.

Izno är i sin vanliga shape!! Ha ha!!! Tur var att jag red honom först, då var det endast två andra hästar inne i hallen. Men ändåååååå!!! Bullpappersprassel, dörrar som öppnas och stängs och elever på ridskolan som bär fram bommar!! Å det läskigaste av allt, de släppte två bommar jämte Izno!! Denna 9 åriga fullfjädrade tävlingshäst blev så skraj att han höll på å DÖ!!!

Ridskoleflickorna tittade förskrämt på Izno och sa lite lågt förlåt. Det är lugt svarade jag! En tjej frågade om det var ok att smacka när jag red inne i ridhuset!! HAHAHA!!! Izno får ju bara vänja sig, den lille tönten!!!


Jag och pappa avslutade med att ta en kaffe på stället innan vi åkte hem.

Ikväll är det träningar på JFK. För Jens Wickström. Jag och Jonna. S ska skritta ut Manne och Izno, sen ska vi sätta oss och fika och titta lite på träningen. Sak bli kul det. På vägen hem ska jag åka till Sportlife å träna!! GOTT=)!!

Ha en bra dag;) Puss & Kram Fia

Manne efter ridpass i ridhuset i vårt lilla stall.

 



Mannen i mitt liv;). Jättestolt för att han har fått ny frisyr!! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0