Hoppträning & killgrupp

Jaha  då har jag hoppat Manne igår. Vi hoppade en liten serie med två studs och galoppbom in, ut och emellan studsen. Manne hade väldigt bråttom! Han tyckte det var superkul.

Jag fick fokusera på att hålla positionen innan, i och efter serien.Det är alltid viktigt att man har en stabil och så "rätt position" som möjligt. När hästen är lite yster och är orutinerad som Manne är,är det ännu viktigare.

Med mig hade jag min käre far som tittade på. Det är alltid bra att ha någon att titta på en.Är det så att man inte har någon kunnig person kan man alltod be den "mindre kunnige" att titta på en specifik detalj man behöver träna på. Exempel på det kan vara skänkelläge, att man är rak iryggen eller håller blicken i den riktning man rider.

När vi kom i n i ridhuset igår upptäckte vi att det var fler än vi som hade tänkt att hoppajust en måndag klockan 20. Detta innebar att det blev VÄLDIGT rörigt inne närvi red. Men för Roddan, Locantus och Manne som var där var det enbart nyttigt vill jag säga!

Roddan....jaa vad ska jag säga....han skötte sig utmärkt. Cool och arbetsvillig.Jonna var också helt super igår. Mer avslappnad i sitsen!!! MYCKET BRA!

Ida och Locantus tog det lite piano och Locantus var jätteduktig också.

TILL MIN STORA FÖRVÅNING KOM DET IN CA 8 KILLAR ATT RIDA PÅ RIDSKOLAN. ÄVEN TILL MIN STORA FÖRTJUSNING SKULLE VILJA SÄGA;)!!!

Från och med nu ska jag alltid rida kl 20 på måndagar haha!!!


Nehe dags att sticka till jobbet! Ha en bra daag ;) Kram Fia


Vipwins Mighty Heart & goaste Jonna. S



Kommentarer
Kicki

Håll koncentrationen på hästen du rider! Inte dräggla över ett gång killar! =)

2011-01-25 @ 12:15:01
Fia

Okok, jag ska försöka. Jag tyckte dom var så härliga!! Ha ha!! =)

2011-01-25 @ 23:49:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0