Varierat

När jag rider tänker jag alltid på vikten av att rida varierat!! Öka, minska, övergångar, halt, rygga, lång och låg form,  kortare form. Lätt sits, sitta ner i sadeln, flytta undan för skänkeln.....mm...mm..

En tränare sa till mig en gång att :

RID ALDRIG ETT VARV UTAN ATT GÖRA NÅGOT!

Helt rätt om jag får säga mitt! Man tjänar inte på att bara sitta och mala hela tiden. Variation gör hästen lyhörd för hjälperna. Titta på Rolf Göran Bengtsson...ena stunden vänder han upp kort och snävt på ett hinder, sitter ner i sadeln medans han sekunden senare flyger fram i lätt sits i ökad galopp mot ett 160cm hinder.

Allt detta och häst och ryttare är i balans!! Det är så det ska gå till mina kära vänner!!


Roffe min IDOL och FÖREBILD faktsikt=)

Och så ett litet att tänka på;)

Sitt alltid avslappnat på hästen, med hästen och ha den framför dig;)!!

Och ha alltid en plan innan du börjar rida, vad ska vi träna på idag?? Bra fråga att ställa sig innan man hoppar upp och sätter fart.

Ha en bra kväll!(nu ska jag hem och packa väskan)

KRAAAM Fia




ps. här kommer en bild på Roddirooo(kärt barn många namn♥)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0