Tjolahopp =)

Ena stunden är himlen blå och andra stunden är det ett hejdundrande snöoväder!! Man kan nästan tro att vi är inne i April månad. Men så nära våren är vi inte ändå!!

Igår var jag(Fia) och Agnes ute och red i mörkret. Agnes kallade Manne för "haren" innan vi red ut. Det gjorde hon därför att han går och kikar och spänner sig för otäcka saker när man ska ta in honom från hagen.

Jag skulle hellre kalla Manne för:

 

STÅLMANNE!!!

Det blåste, det var mörkt, det var ett nytt ställe, det var trafik, det var en laddad unghäst vi namn Tilde med på turen som studsade runt, han hade ett ländtäcke som blåste upp över rumpan för svansremmen inte fanns!! Å vad gjorde STÅLMANNE då????

Han var hur cool som helst!! Han skrittade på lugnt, väntade in en trippande Tilde....han brydde sig inte om något!! Han är så COOL!!!! Jag diggar min hästgrymt mycket!! Stålmanne äger!!!

Jag hade ett allvarligt snack med Izno på kvällen och påtalade hur viktigt det är att han sköter sig nu för FAVVOPOSTEN är snart inte hans längre;)!! Han verkade lyssna på mig för den lilla stunden jag trimmade honom skötte han sig finfint!

Jag fokuserade på att flytta undan han för skänkeln, både på böjt och rakt spår. Jag tycker att man märker tydligt just i dom övningarna att han inte är 100 igång. Han är lite stel och det beror ju på att han inte är fullt så stark än som när han är fullt igång!



Jonna.S tränade för Micke igår med Roddan!! OJ, vilken förändring bara på några veckor!! DET TAR SIG!! Roddan kommer få gå pay n jump snart!! Jonna har också ridit ut själv med honom nu och han har varit jättesnäll!! Han kommer nog inte vara kvar i min ägo allt för länge till med tanke på hur trevlig han är=)!!

Ikväll blir det hoppning=) och i helgen ska vi baaara rida ut!! Längtar till stallet och hästarna nu! Bara några timmar kvar tills det är dags att ge sig iväg dit!!

Ha en toppendag i Aprilvädret;) KRAMAR Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0