Sista trimmet innan resan

Idag har jag, Fia trimmat och skuttat lite med hästarna sista gången nu innan resan. Båda Manne & Izno har varit laddade och glada!



Under de två veckor jag är iväg kommer två av mina vänner ta hand om Manne & Izno. Båda två ska ridas ut mycket i skritt och lite trav. De mår bra av att få gå på lite hårdare underlag ibland, VARIATIOON som sagt var=)!

Izno ska intervalltränas i stora ridhuset ett par förmiddagar i veckan. Alltså v. 8 och 9 blir veckor fyllda med motion och kondition.

Manne ska få vila lite mer, det är han väl värd!

Under de veckor han stått på klämmestorp har han utvecklats mycket! Det är så spännande att se en så stor förändring på så kort tid(ca5 veckor). Det är det som är så KUL med UNGHÄSTAR. För alla er som själva har och jobbar med unghästar så vet ni precis vad jag skriver om:)!

Har suttit och planerat in tävlingar nu också. Det kommer bli tävling nästan varje helg i vår. ´Längtar så mycket till våren!! Och SOLEN!!

Mamma var med mig idag när jag red. Hon filmade litegranna. Ibland är det skönt att se sig själv rida, för visst är det så att det ibland känns sämre än vad det ser ut. Här kommer länkar till några filmklipp från dagens ridning:)


Izno hoppar räcke

Här travar jag runt med Manne





Jag kommer snart att resa iväg. Vet inte om det kommer bli något blogginlägg mer innan dess. Jonna S kommer ta över bloggen ett par veckor framöver! Ha det gott hörni;) Ciaooooo








 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0