Hoppträning X 2

Igår var det träning för Svante Johansson. Det var många grupper med på Jfk. Jag satt och tittade på.Jag tycker det var roligt att se alla fina hästar.Sen var det också roligt att träffa lite kompisar man inte sett på länge=)!!

Jag hoppade några av hindren som var kvar efter träningen. Jag bad dem som hade hand om träningen att spara 5 hinder framme. Det var en linje med 16m emellan,vilket innebär 4 galoppsprång tillbaka(eller kort kan man också säga),en kombination läns med sarjen och ett räcke på diagonalen.



Iznogood visade tydligt vad han ville! HOPPA HOPPA HOPPA!! Han var laddad till tusen tog tag i hindren ordentligt! Vi hoppade hindrena som en bana på ca 120cm.




Jag märkte redan innan att "han var på ladden". Han stod i stallgången och ryckte till så fort en häst gick förbi. Nerverna utanpå kroppen!!

Nästa gång jag hoppar ska jag hoppa honom två dagar i rad. Första dagen serier och cavalettis, andra dagen bana. Kan vara bra för att få bort "udden" av det heta så här i början;)!!

 

Jag var och hoppade för Micke på kvällen med Manne! MYCKET FIN!! Skönt att ha en häst som är lite lugn och cool också. Han kompletterar speedy Izno bra=)!!

 



Nu väntas snart 2 veckor lite lugn "hålligång" ridning medans jag göttar mig i Thailand!

Nu ska jag jobba lite! Ha det fiiin! KRAM fia
(när jag satt och tittade på träninen längtade jag till att få träna för Anita!! Det blir snart, träningshelg är bokad=) iiii va kul!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0