Träning för jens Wickström

Då var första dagen på mellandagsträningen avklarad. Både Izno och Binis var riktigt på ladden. Vi hoppade mycket cavaletti på böjt och rakt spår. Det blev en givande träning med många bra tips.

Izno var väldigt laddad och det svåra med att rida en häst på ladden är att verkligen rida den och inte bara sitta och dämpa hästen.

Geneom övningarna vi gjorde med ganska snäva svängar på dessa småhinder tvingades Izno runt min innerskänkel. När han är spänd och laddad vill han gärna ställa utåt, skjuta in bogen och fuska med vägar. Och när jag väl lägger till innerskänkel har jan tagit den framåtdrivande istället för att format sig efter den.

Men detta lyckades vi ganska snabbt att rätta till igår. Izno är en väldigt speciell häst och samtidigt som allt är kul så e de ju läskigt på samma gång. Mötande hästar, folk som rör sig på läktaren, prassel...en dörr som slår igen...ja man kan kort och gott säga att Izno är Izno! Och ingen är som han!

Summa summarum....Jens tyckte att Izno är en häst med mycket hopp i sig, han tycker att jag passar honom bra och att vi ska kämpa på.

Binis var pigg och glad och Sandra hoppade henne för nästan första gången.Duktig häst och mycket duktiga sasndra!

Nehe nu ska jag jobba! Längtar tills ikväll då andra träningen för Jens går av stapeln. Efter träningen ska jag och pärlan Coffe rida Manne och Locantus.

Ha en bra dag! Carpe diem!!

kraaaaam Fia







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0