Tävling i Eksjö

I lördags åkte jag, Fia med Manne och Locantus till Eksjö och tävlade. Jag hade en väldigt bra känsla när jag åkte dit eftersom mina hästar hoppat mycket fint på träningen i veckan.

Jag red 110 med både Locantus och Manne. Båda två var väldigt fina och hoppade bra och var felfria. Mest nöjd var jag med Locantus. Jag har äntligen hittat ett bett som jag tycker passar hans mun. Det är ett tredelat bett med lite hävstångseffekt på. 

Manne var lite okoncentrerad på hindrena men var ändå felfri och han gjorde det lätt och okomplicerat. Manne kommer bli super på banan så fort han mognat och kan koncentrera sig helt på sin uppgift och inte på allt runtomkring


Till helgen är det tävling i Tingsryd. Det ska bli mycket mysigt att komma iväg. Innan dess ska vi hoppa lite hemma, galoppträna och ´"pluttrida" i skogen.

Ha en bra kväll! Kram Fia


o




Ida var och tävlade i Gränna i helgen. Hon var felfri med Binis i 90cm. Jättefint ridet. Snyggt och balanserat=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0