Hoooohohooohihi=) hästarna är så fina=)!!

Jag, Fia har så sakterliga börjat sätta igång hästarna efter deras "powernap" när jag var i Turkiet. Manne har lagt på hullet en aning(vilket jag är glad över) eftersom han fick gå på ett jättebete hela veckan då vi var i HOT TURRRKY! Jag har ridit ut honom sen jag kom hem och han känns riktigt fin nu! Vi har ridit ut i kuperad terräng...upp å ner å upp å ner.

Jättebra att rida i sådan natur med både unga och gamla hästar.

Jag har prövat ytterligare ett bett på Locantus som jag känner passar ännu bättre än det tredelade. Det är ett vanligt tvådelat bett med två bettringar på varje sida. Det jag gillar mest med det bettet är att jag slipper känna att tygeln är långt(ca 4 cm på det andra bettet) ifrån munnen. Detta bettet ska jag rida på imorgon när jag ska hoppa=)!

Idag red jag ut Locantus och han var helt ljuvlig att sitta på...åååååhhhh me likey, loveli horse ♥!!

Iznogood är på G nu! Han har haft en blödning i ryggen efter att han rymt ut bakvägen på transporten(den knasbollen). Han var på återbesök i måndags och som jag anade. HAN ÄR HEEEELT FRISK!!!=)


inte its no god utan Iznogood, som denna seriefiguren heter. Visst e dom lika;)!


I helgen väntar tävlingar i Tidaholm. Men innan dess ska vi träna å trimma och lufsa å mysa å kämpa på!! Uppdatering kommer! Puss å kram från en lycklig Fia♥



Locantus första tävling. Frs pay n jump.



Ida och Locantus uppe hos Anita sande förra sommaren


Vill bara avsluta ännu en gång med att säga:

Kärlek till vääääärlden(kan inte sägas för mycket!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0