Vårkänslor & Flyghavre

Det är exakt så man med två små ord kan beskriva mina två guldklipmpar, Nita & Locantus....  Vi skulle hoppa lite igår, jag satte upp två små övningar, en studs och en serie med koppelräck, oxer, koppelräck med avstånden 6 meter. Tanken med övningarna var att hästarna skulle få träna styrka & smidighet samt att båda två skulle få möjlighet att bromsa upp sig lite.

Sammanfattningsvis så kan ju säga det att båda två agerade löshoppninghästar, det var bock, hopp a´la speedy gonzales. Precis som att jag liksom inte existerade... haha vad gör man?? Glada, pigga, lyckliga och numera avsatta från havren ;)

Till helgen så har jag anmält båda till stilhoppning i växjö, det ska bli mycket spännande! Jag antar att jag får göra 5 knoppar per häst, med en stooor knopp i mitten som jag kan hålla mig i när det bär iväg.. hihi.. Det kommer bli roligt att tävla och extra kul att få en stilbedömning. Kanske kommer att stå ngt i stilen: Något högt tempo, med lite väl runda galoppsprång... eller :) hahaha...

Jaha nu är det dags att ta tag i jobbet igen! Tack snälla Fia för att du rider mina vildhästar när jag jobbar =) Lööve jooo <3 <3



Håll tummarna för mig i helgen! YIHAAAA // Ida


Kommentarer
Irma

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-12 @ 20:15:52
URL: http://djurförsäkring.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0