Träningar & vårkänslor

Hej=)!! jag Fia hade tänkt att det kanske var dags att göra ett inlägg om hur det var att träna för Anita förrförra helgen.

Anita är som jag tidigare nämnt en fantastisk tränare! Det är fler än jag som tycker det. Däför satt jag på hästryggen tidigt båda dagarna på helgen. 7 på morgonen på lördagen och halv 7 på söndagen. Detta för att Anita skulle hinna med alla sina elever.

När man rider för Anita är man själv, detta för att man ska få så mycket hjälp som möjligt. Jag måste säga att jag är mycket imponerad av henne. Hon startade engagerat med mig kl 7 på morgonen och slutade träna lklockan 20 på kvällen. Och jag kan lova er att hon var lika egagerad med sista ryttaren som hon var med första!


Här är en bild från fina CC stud som ligger i skokloster



Här är en till.......=)
hela helgen var nyttig och lärorik. Jag fick rida 4 pass med Manne. Och ett pass på Anitas FINA FINA häst Aman.



Inte så jättetjusig bild, men det var helt fantastiskt och få sitta och trimma denna häst som vunnit så stora tävlingar!



Aman och Anita!


När jag red för Anita så handlade det mycket om att få hästen mer på bakdelen och att jag skulle ha en bra position i sadeln. Detsamma som jag tränat på tidigare. Det ät ju tyvärr så att man tappar snabbt om man inte tränar regelbundet.

Snart ska jag upp till Anita igen. Det längtar jag verkligen efter! Å Manne blir bara finare ovh finare(fast fortf lite busig på tävling dock;)

Ha det toppen! KRAM Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0