Allt handlar om att få hästen "på baken"



Så var jag åter igen hemma efter en givande och mycket rolig helg hos Anita Sande. Jag är så ivrig nu på att träna på allt jag fått träna på hos henne!
´

Fokus hos Anita ligger hela tiden på position, balans och att ha hästen på bakdelen. Allt det som man hela tiden vill bli bättre på. I alla fall jag=)! Éfter 2 helgers pass sitter positionen mycket bättre och jag känner stor skillnad på hästarna när jag rider.





Här är vi mycket nöjda efter ett riktigt hårdkörarpass! I bakgrunden kan man se Aman <3.

Jag har också fått träna mer på att inte ändra min sits före hinder. Jag vill gärna gå med fram lite mycket och inte vänta kvar så att hästen är i balans. Jag tror att det är ett vanligt fel man gör alltså många med mig!





Ett stort tack till pappa och Carl-Magnus som kört, varit med och engagerat sig och sponsrat mig! TACK!!




Här nedan har jag punktat upp vad jag bannemej(ursäkta språket) tänker ändra på!

  1. Jag ska sluta vela och blir mer bestämd(gäller nog det mesta tror jag)
  2. Sitta mer rakt på hästen och inte falla ur sitsen så lätt som jag gör i dagsläget
  3. Titta upp och titta tidigare på hinder.

Ja det var nog de....tror ja...eller ja, kanske lite mer då;)

Ha en toppenkväll! KRAMAR <3 Fia




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0