De blir verkligen inte ofta, utan mycket sällan som jag Jonna L skriver.

 Men ska bli duktigar ;)

Nu har jag precis ätit, spagetti och köttfärssås världens godaste mat! så jag är väldigt mätt nu =). Jag  börjar jobba kl 18 i kväll så jag har låååååång tid att komma på hur jag ska skriva...

Det blir så att jag går runt och tänker på vad jag ska skriva hela tiden och tycker aldrig att jag kommer på något bra, kanske är därför jag inte blev författare eller något sådant... haha

Jag var ute och gick med Ramses i går kväll (har kommit på att de e bra för mej att gå me :P ).vi hade en väldigt mysig stund! Vi gick förbi en åker som vi brukar få rida på på höstenoch då kom jag ihåg när jag skulle rida ramses för första gången i mitt liv. =D ja de var ganska roligt nu i efterhand men de tyckte nog inte sofia för hon hade hjärtat i halsgropen ;).
Ida jobbade på stigby och jag hade lovat henne att motionera ramses de dagarna. Jag och Sofia gjorde iordning hästarna och red iväg. Jag på Ramses och Sofia på sin gamla tävlingshäst Bizniz. vi skulle rida bort till åkern för att trava dom lite, och de gick bra till en början men plötsligt händer de som ramses gör emellanåt av glädje ;). ett capriolhopp och galopperar iväg och han springer runt runt runt på åkern med mej hängandes  i tyglarna vi såg säkert ut som mulle =D



hahah hackamore som jag hade på honom gjorde det inte superlätt att stanna precis. Jag tog i han och trodde hans skulle stanna. När han saktade och jag började känna mej lite lugn tog han nya tag den rackarns hästen... Jag kände ju inte Sofia och Ida superbra då så Sofia satt på Nisse och hade hjärtat i halsgropen... :S etfer ett par varv på Ramses rygg så tog jag tag i ena tyglen och drog till slut stannade han. Hon va lite förvånad över att jag inte bekymrade mej de minsta utan nästan skrattade. Ida och Sofia trodde inte att jag skulle vilja rida han mer men inte de han blev snabbt min favorit!!!! <3<3<3

 

Igår kväll var jag, Sandra, Sofia och Jonna S i stallet samtidigt. Det var  så roligt för de händer inte för ofta nu för tiden, alla jobbar så olika och har mycket runt i kring. Speciellt Ida och Rickard som snart ska flytta så spännade och väldigt roligt för kärleksparet! <3

nähä nu står mindre roliga saker på schemat diskning... usch så tråkigt

pussel och kräääm Jonna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0