Tävling i Gislaved

Hej hopp!!! Nu har vi varit i Gislaved och tävlat. Jag, Fia har sån himlans tur att jag har folk runt omkring mig som ställer upp. Mamma och pappa är i Grekland, Rickard och Ida har varit på bröllop, min Erik är på jakt i jämtland, Jonna är i Malmö på 30 års galej, Millan jobbar och Sandra har jobbat natt....vem fanns kvar att ställa upp och följa med mig?? Jo min underbara lillebror Sven!

TACK SVEN!!!!

Vi gav oss iväg vid 12.30 tiden, tävlingen startade runt 14 eftersom det var ponnys som skulle gå DM kval också. Vi var lite sent ute jag och Sven. Mina ridbyxor ville inte torka efter tvätten så Sven stod och fönade mina byxor innan vi skulle åka....hhi hi... Jag kände mig lite stressad när vi var på väg, det kändes som att vi hade hundra mil att köra. Jag intalade mig själv att det spelade ingen roll om jag stressar inombords, vi kommer inte fram snabbare för det. Å DET HJÄLPTE...duktiga jag har inte känt mig särskilt stressad efter den tanken...och vi hann!

Första klassen var en 120 hoppning. Banan gick över hinder 1-9. Eftersom det var kval till dm-final var det clearound hoppning. Allstå felfritt=pris.

Izno hade inte mycket bjudning på framhoppningen. Svårigheten med det är att se lägen, inte backa samtidigt som man inte kan "rida av" hästen mot hindret.

Inne på banan hoppade han jättefint, alla språng utom det sista var kanon. Vi kom nära på sista hindret....men Izno han hjälpte till mkt fint och vi var felfria!!!

Andra kvalet gick i 125. Izno var inte speciellt taggad på framhoppningen denna gången heller.....meeen inne på banan var han som en klocka! Han hoppade kalasfint och var felfri över alla 12 hinder. Lägena var också tiptop!

Imorgon ska jag rida finalen. Det är jag och 7 andra ekipage som har gått vidare dit. Izno står istallet med back on track paddar och täcke och mumsar nöjt.

Jag har en härlig känsla inför morgondagens 130 final.

Vi får se hur det går.

Hur som helst älskar jag min lilla häst och livet därtill!! TACK FÖR DET =)=)=)

Ha en toppen kväll, det ska jag ha tillsammans med Linda, Sven och Henke

PUSS OCH KRAM

Så HÄR NÖJD kan man vara!! SÅ HÄRLIGT



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0