Onsdag i ridningens tecken

Jaha då har halva vecka 39 gått....snart ialla fall =D. Det känns alltid skönt när helgen börjar närma sig och man vet att man kan hålla på med saker som man tycker är roligt!! För mig är det hästar som gäller i helgen. Emellanåt har man annat på agendan..det kan vara utgång, bio eller nåt annat kul.

I eftermiddag ska jag rida Manne och Iznogood på banan. Det ska bli spännande att känna på dem nu efter helgen. De har fått ta det lugnt i två dagar för att smälta alla intryck och vila sina muskler som de har fått anstränga under helgens pass.

Jag ska rida små cavalettiövningar med dem. Manne kommer jag att hoppa litegranna. Han ska ju få åka till Bankeryd och hoppa för Micke imorgon så jag ser det som en bra förberedelse att hoppa några språng idag också. Izno kommer jag att träna studs med, jag ska själv tänka på min sits extra noga. Jag ska också rida med mycket skänkel och lite hand...jag menar inte att jag ska pressa med skänkeln hela tiden men jag ska träna honom på att bli mer framme för min skänkel!

Kl 19 kommer Agnes med sin 4 åring. Det ska bli spännande att känna på henne....hon ser välsigt trevlig ut när Agnes rider henne och hon har väldigt fin galopp!!

Back to WORK =D

Ha en fiiiin fin dag!

KRAMS

Fia

Izno 130 i Nykyrka



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0