Jag ska bara..........

Jaha, här sitter jag Sofia ALFONS Berglund "fullsketen" med saker som jag egentligen behöver göra. Det är ju så här tycker jag att allt handlar om att prioritera.

Innan jag drog iväg till Italien bodde jag i nästan i stallet. Mamma och pappa var ju i Grekland och Sven, Sandra, Ida och Rickard bodde i Hakarp. Tänk vad mycket jag kunde missat om jag var hemma hos mig själv då ;P.

När jag var hemma gjorde jag något som jag faktiskt inte brukar göra, det är SANT... jag bytte om och slängde kläderna i all hast och drog iväg. JÄTTESLARVIG!! och så här höll jag på, i en hel vecka!

SÅ i min fina lägenhet ligger berg av kläder....när platsen på toagolvet tog slut besudlade jag mitt välstädade golv i min "walking closet" med "på gång" kläder. Vanligtvis har jag bara såna kläder på en krok inne på toan..

Jag hjälpte Ida och Rickard och flytta grejer också. Det var precis innan jag åkte till Italien. Så nu åker jag runt i min bil med en gigantisk jultomte, hantlar, dammsugare, pilatesboll och en matta + spår efter mina impulsköp på macken ;) när jag inte kunnat motstå den fantasiska blandingen av lakrits och choklad.

Med andra ord:

Jag borde städa min bil och min lägenhet

Jag borde slänga mat ur kylen innan den börjar ta eget initiativ att ge sig iväg

Jag borde tvätta

Jag borde packa upp min resväska sen jag var iväg(eftersom jag inte varit i stallet på några dagar så har jag visst råkat bo där igen)

Jag borde slänga all reklam som ligger intryckt i min brevlåda, sen borde jag sätta upp ett ej reklam märke också som jag iövrigt tänkt på varje gång jag går förbi den.

Allt detta hänger över mig.....jag har ju haft tid, men stallet och att umgås med vännerna har liksom varit mer lockande. Å nu är det så mycket så jag vet inte vart jag ska börja....


Idag har jag grejat massor med Izno, det har vart väldigt mysigt..jag ska hålla koll på gården hemma i helgen så det är FULLT ÖS med hundar och hästar.

Nå vad har jag kommit fram till??? JO::

JAG SKA BARA ÖPPNA EN FLASKA RÖTT FÖRST, SKITA I MINA MÅSTEN OCH GÖRAT IMON.

Ha en fin kväll!!

KRAM

p.s guuuuu va roligt det är att vara i stallet d.s



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0