I fredags bar det iväg norrut

Hela helgen har vi tillbringat hos Anita uppe i Hallstahammar. Det har varit en helt otroligt rolig och givande helg! Jag hade med mig Manne och Izno upp.

Jag har tränat markarbete med båda hästarna. Första dagen åkte vi iväg till Rocklunda, västerås riddklubbs anläggning. Där red jag två korta pass med Manne och ett lite längre med Izno.

Vi arbetade främst med att aktivera hästarnas bakben, få dem känsliga för skänkeln både framåt och åt sidan. Manne och Izno skötte sig väldans bra....men ett alldeles speciellt stort + för Manne han var sååå duktig och ville bara lära sig och göra rätt!!

Andra dagen åkte vi till fina CC stud. det är den aläggningen som Anita kommer ha sin verksamhet från och med nästa helg. Det var mkt fínt där, finare kommer det bli eftersom de håller på att bygga upp detta fantastiska ställe


det är hit Anita ska i helgen =D



Anita har allt som jag tycker att en tränare ska ha! Erfarenhet, stor kunskap och engagemang. Hon är också väldigt tydlig!

och glad =D =D

På CC stud tränade vi markarbete med små hinder och bommar. Jag red båda hästarna varsitt lite längre pass. Manne var trött men ändå fin. Det som Anita fokuserade mest på med mig på honom var att jag skulle ha en bra balans och inte följa hästen för mycket över hinder. Ungefär samma var det med Izno. Vi hoppade små serier med fokus på sits och rytm.









Anita hade ögon på mig hela tiden!! Inget slappandes för mig inte ;)





FOKUS FOKUS FOKUS



Jag hade ju turen att får rida ihop med duktiga tjejer med! Här till höger rider Karianne på Aman som är Anitas fd hingst som hon ridit bl.a Hamburg derby på!!





Jag & Karianne



Karianne och Aman igen



Underlaget är detsamma som på Grevagården...hästarna gillar det verkligen



Helgen har varit fantastisk!! Jag kommer snart att åka upp till Anita igen!! Jag längtar verkligen till nästa tillfälle.

Hästarna var fina och mjuka idag när jag skrittade ut dem.

Nehe nu är det dags för mys!!

ps. ett STORT TACK til Erik som kört och fotat hela helgen!!! d.s

Kraaam Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0